Definicja baneru. Termin wyjaśniony. Pojęcie opisane w sposób zrozumiały.
Jak powszechnie wiadomo baner (występuje zamiennie z formą banner – żadna z tych form nie jest oficjalnie uznana za jednoznacznie poprawną) – zapożyczenie z języka angielskiego na stałe zadomowiło się w potocznej mowie polskiej.
Baner dokładnie oznacza sztandar, transparent. Funkcjonuje głownie jako pojęcie przedstawiające przedmiot dzięki, któremu uzyskana jest powierzchnia reklamowa jak i jednocześnie sama treść przekazu informacyjnego.
Wyróżniamy banery drukowane, uwydatniane (przymocowane, naklejane) na płachcie materiału lub innego tworzywa twardego, jak również baner wirtualny – grafika komputerowa przedstawiająca warstwę pisaną lub obrazową mającą na celu przekazać daną informację, głównie marketingową. Najczęściej banery komputerowe zapisuje się w rozszerzeniu JPG., GIF, Adobe Flash.
Wyróżniamy banery statyczne, gdzie jednolity tekst przedstawiony jest w niezmiennej formie przez cały czas jego wyświetlania, oraz banery dynamiczne (ruchome). Treść porusza się, zmienia przekaz na inny, zmienia barwę, czcionkę itd.
Baner internetowy oraz baner drukowany to najczęstsze formy przekazu treści reklamy, zaraz obok treści reklamowych przekazywanych fonetycznie w środkach masowego przekazu.