Definicja katalogu.
Katalog słowo pochodzące z języka greckiego – (gr. katálogos). Katalog to zbór odpowiednio uszeregowanych, sklasyfikowanych lub ztypologizowanych pewnych informacji, przedmiotów lub towarów. Sposób zbioru tych informacji uzależniony jest od tego jakie informacje znajdują się w katalogu. Jednakże muszą być one zawsze odpowiednio uporządkowane, taką rolę spełnia katalog. Katalog zawsze zawiera określone informacje o pewnych rzeczach, tak aby pomóc w znalezieniu danej rzeczy. Są to opisy tych rzeczy, niekiedy zdjęcia, lub ceny, w zależności od tego, co zamieszczamy w katalogu. Wyróżniamy wiele typów katalogu. Rodzaj zależy od tego, co znajduje się w jego wnętrzu. Przykładem niech będzie katalog informatyczny, jako zbiór plików znajdujących się na twardym dysku komputera. Innym typem katalogu jest katalog elektroniczny, jako zbiór pewnych elementów np. książek w bibliotece, lecz dostępny jedynie drogą elektroniczną, np. on line lub wydawany jako książki lub broszury. Katalogi mogą być główne, czyli te zawierające podstawowe informacje o interesujących nas przedmiotach lub uzupełniające, czyli te które daną informację rozszerzają o drobniejsze szczegóły.