Definicja listu.
List jest to jedna z najstarszych form komunikacji interpersonalnej polegająca na przekazywaniu sobie różnorodnych typów informacji za pomocą formy pisanej. Do stworzenia listu potrzebny jest papier i przyrząd do pisania. Aby list trafił do odpowiedniej osoby musi on zawierać dokładny adres odbiorcy, czyli tzw. adresata. Powinien również zawierać adres twórcy listu, czyli tzw. nadawcy, ale nie jest to konieczną cechą i nie każdy list go posiada. Listy ówcześnie przekazuje się za pomocą instytucji pośredniczących, jakimi są zwykle zakłady pocztowe. Przekazanie listu to czasochłonna i skomplikowana procedura, w której uczestniczy wiele osób. Abyśmy pewność, że list czyta jedynie jego adresat listy wysyła się odpowiednio zapakowane, tj. w kopertach do tego specjalnie przeznaczonych, z naklejonym znaczkiem, będącym dowodem zapłaty za przekazanie listu pod określony adres. Wyróżniamy wiele typów listów, które klasyfikujemy np. ze względu na intencje nadawcy piszącego list. Mogą być listy np. otwarte, polecone, anonimowe, urzędowe, miłosne. Obecnie list jest mało popularnym środkiem komunikacji międzyludzkiej. Zastępują go inne, szybsze sposoby komunikacji np. telefon, Internet.