Definicja produktu. Termin wyjaśniony. Pojęcie opisane w sposób zrozumiały.
Produkt to pojęcie o bardzo wielu znaczeniach. Najczęściej jednak używając tego pojęcia ma się na myśli produkt w ujęciu marketingowym. Wówczas produktem jest każdy obiekt rynkowej wymiany. Jest nim również wszystko to, co może zostać oferowane na danym rynku. Zatem wedle tej definicji produktem może stać się zarówno dobro materialne, jak również usługa. Produktem jest także miejsce, a nawet organizacja czy idea.
Produkty możemy sklasyfikować na przykład poprzez wzgląd na sposób ich wykorzystywania oraz przeznaczenia. Wówczas wśród produktów wyróżniamy produkty konsumpcyjne oraz przemysłowe. Wśród produktów konsumpcyjnych wyróżnić możemy produkty powszednie, wybieralne, luksusowe, sporadyczne i niepostrzegalne. Z kolei wśród produktów przemysłowych wyróżniamy przemysłowe usługi profesjonalne, produkty wyposażenia dodatkowego, surowce, półprodukty, materiały, dobra inwestycyjne oraz produkty zaopatrzeniowe.
To nie jedyny podział produktów. Możemy również dzielić je ze względu na stopień materialności. Wówczas mamy do czynienia z czystymi produktami materialnymi, produktami materialnymi z towarzyszącymi usługami, hybrydami a także usługami z towarzyszącymi produktami materialnymi czy tzw. czystymi usługami.